Lisää liideja ja kasvua myyntiin.
Teknologiayritykset
Inbound-lähtöinen markkinointistrategia on usein kustannustehokas lähestymistapa, verrattuna ostettuun näkyvyyteen pohjaavaan markkinointistrategiaan. Teknologia- ja SaaS-yritykset toimivat usein sektorilla, joka on erittäin kilpailtu.
Kasvavien teknologia- tai SaaS-yritysten erityisenä haasteena ovat usein skaalautuvuuteen liittyvät asiat, uusien asiakkaiden hankinta ja asiakkuuksien jatkuvuuden varmistaminen.
Ominaista erityisesti SaaS-yrityksille on lisäksi se, että asiakkuuden elinkaari määrittää palvelusta saatavaa tuottoa, jolloin asiakkuuden arvo muodostuu sen elinkaaren mukaan. Jos asiakas on tyytyväinen, hän jatkaa palvelun käyttämistä, mahdollisesti pitkäänkin. Jos asiakas taas on tyytymätön, palvelun käyttö ennemmin tai myöhemmin lakkaa. Jälkimmäisessä tapauksessa asiakkuuden hankintaan kulunut investointi muodostuu ensimmäistä vaihtoehtoa suuremmaksi. Usein SaaS-yritysten markkinoinnin keskiössä ovatkin sekä asiakkuuden hankinta että asiakkuuden pitäminen.
Vastaus on "the flywheel". Inbound-metodologia näkee markkinoinnin, myynnin ja asiakassuhteista huolehtimisen syklisenä prosessina, sen sijaan, että toimet olisivat toisistaan irralliset. Syklinen lähestyminen eroaa perinteisemmästä funnel-ajattelusta myös siinä, että prosessilla ei nähdä olevan selkeää alkua ja loppua, vaan vaiheet nivoutuvat ja seuraavat toisiaan jatkumona.
Delight-vaihe keskittyy erityisesti asiakkuuksista huolehtimiseen, lisäarvon tuottamiseen ja asiakkuuksien elinkaaren pidentämiseen.
Inboundissa pyritään ansaitsemaan asiakkaan luottamus ja luomaan pitkäkestoinen suhde. Tämä tukee asiakkuuden elinkaaren pysymistä mahdollisimman pitkänä ja yritykselle tuottavana.
Sisältöä, joka houkuttelee uusia verkkosivustokävijöitä ja liidejä
Lisäarvoa, näkemystä ja osaamista, jonka avulla rakennetaan luottamukseen pohjautuva suhde potentiaalisen asiakkaan kanssa.
Ensiluokkaisen asiakaskokemuksen tarjoamista, joka tuottaa aitoa lisäarvoa. Autetaan asiakkaita pääsemään tavoitteisiinsa ja tulemaan näin yrityksesi suosittelijoiksi ja puolestapuhujiksi.
Lue lisää
Voit koska tahansa ottaa yhteyttä, jos asia kiinnostaa tai haluat tietää siitä lisää.
Konepajankuja 1, 00510 Helsinki, Finland
Tel. +358 40 590 5622
contact@prami.fi